SET DE SUPRAVIEȚUIRE PENTRU ANTREPRENOR

Recomandarea în vremuri tulburi este să fim mai vigilenți decât de obicei.

Ți-am pregătit câteva sfaturi de management de personal și nu numai, care să te ajute în traversarea acestei perioade dificile.

Sfaturile sunt împărțite în 5 grupe:

  1. Comunicare
  2. Inovare
  3. Replanificare
  4. Monitorizare
  5. Recrutare

1. Comunicare

Comunică cât mai mult în interiorul și în afara companiei. 

Esența comunicării trebuie să se concentreze pe stabilitate și pe disponibilitatea de a ajuta! 

Comunică intensiv mai ales către clienți dar comunică și către furnizori! 

Acordă cea mai mare atenție clienților mari.  Caută-i personal sau dacă acest lucru nu este posibil, sună-i!  Întreabă-i de situația lor, cum traversează această perioadă grea și cum își pregătesc viitorul de după criză? În funcție de greutățile pe care le întâmpină oferă-le ajutor pentru a ieși împreună, ca parteneri, din această perioadă complicată. 

În situația în care te confrunți cu greutăți, anunță din timp clienții importanți. Te vor înțelege, vor aprecia sinceritatea ta și sunt șanse să iti ofere recomandări pentru ameliorarea problemelor tale.   

Clienților medii și mici trimite-le măcar o scrisoare. Comunică-le cum gestionezi această situație de criză.

Emană stabilitate!

Fii interesat să aflii situația lor și încurajează-i să ia legătura cu tine. Identificați împreună soluții reciproc avantajoase pentru traversarea cu success a acestei perioare grele.

Ia legătura și cu companiile care până acum nu au comandat de la tine. Interesează-te de situația lor printr-un comunicat standard și recomandă-le se te contacteze cu orice problemă specifică ariei tale de expertiză.  

Contactează și cei mai importanți furnizori! Întreabă-i cum se descurcă în situația actuală, încercați să găsiți soluții de colaborare prin care vă puteți ajuta reciproc și prin susținere reciprocă să ieșiți cu bine din această situație grea. 

Comunică mult cu angajații!

Elementele principale ale comunicării interne trebuie să fie stabilitatea și disponibilitatea de a ajuta. Salariații pot trăi drame personale în această perioadă.  Este inevitabil ca efectul situațiilor de acasă să nu fie resimțite și la locul de muncă. Aceste situații trebuie gestionate iar atenția salariaților trebuie indreptată de la probleme la soluții, la producție. 

În perioadele de încercări, salariații sunt dispuși să fie mai deschiși și să vorbească despre lucruri pe care în mod normal nu le-ar fi împărtășit . Aceste discuții pot genera soluții la problemele deja prezente în firmă, care de mult timp așteaptă rezolvare.  

Oamenii știu că nu ai la îndemână soluția miraculoasă, dar atenția ta si interesul tău sincer vor primi aprecierea celorlalți. Aceste comunicări au efect de întărire a relațiilor de afaceri și a spiritului de echipă. 

Folosește-ți propriul stil de comunicare, dar fi cu adevărat interesat și sincer! Acestea vor fi lucrurile pe care partenerii tăi le vor ține minte pe termen lung, iar angajații vor deveni și mai loiali față de tine.  

Liderul are un rol crucial în comunicarea companiei. El arată direcția, stabilitatea și forța prin care comunicarea devine credibilă. 

Ședintele

Unul dintre elementele de bază ale comunicării interne o constituie întâlnirile regulate, ședințele. Propunem să ții ședințe de lucru săptămânale, unde să discutați succesele obținute în săptămâna anterioară și planurile pentru săptămâna în curs. Este foarte important ca în aceste ședințe să  discutați despre succesele companiei și despre succesele personale. Aceste știri pozitive aduc optimism în echipă, cresc pofta de lucru și profitul tău! 

Printr-o comunicare corectă, liderul poate îndrepta atenția echipei de la știrile negative legate de criză  în direcția producției, a realizărilor.  

Cantitatea mare de comunicare pozitivă are forță de PR intern și extern. Crește nivelul de încredere al partenerilor de afaceri și a colegilor de echipă  în firmă. 

 

Comunicarea sinceră, plină de soluții este miraculoasă!

Vrei să înveți să gestionezi mai bine comunicare internă în firmă? Apasă aici:

2. INOVARE

Economia se schimbă profund în aceste zile. Tehnologia și online-ul câștigă teren și își ocupă locul bine meritat în fiecare segment al economiei. 

Companiile care folosesc oportunitățile oferite de online și tehnologie vor obține un avantaj competitiv major. 

Poate cea mai rentabilă investiție pe termen lung o constituie învățarea. În situația actuală învățământul de la distanță capătă o importanță aparte, pentru că este extrem de eficient și poate fi croit după necesitățile individuale ale fiecărui cursant.

Învățarea și mai ales învățarea comună în cadrul companiei, are o forță de întărire a spiritului de echipă. Introdu învățarea săptămânală regulată în companie. În situația economică actuală s-ar putea să ai ceva mai mult timp liber. Învață mai mult și fi un exemplu pentru colegii tăi. 

Vrei să aflii mai multe informații despre posibilitățile de învățare online? Apasă aici:

3. Replanificarea serviciilor

Șocul generat de această situație excepțională va trece, dar nevoia pentru o calitate superioară va rămâne mereu.

Începe regândirea serviciilor, proiectul de îmbunătățire a calității lor cu colegii ale căror activitate a fost afectată deja (reprezentanți de vânzări, promoter de produse, vânzători în magazine, etc.).

Generați idei, elaborați planuri despre cum ați putea îmbunătăți calitatea serviciilor și întări unicitatea ofertei voastre. Inventariază zonele unde în trecut au fost probleme și începe activitatea de replanificare cu acelea! Merită să incluzi cât mai multe departamente în această activitate de îmbunătățire a calității.

Cele mai bune idei merită să fie recompensate!

Cu siguranță, implementarea celor mai bune idei vor aduce beneficii uriașe companiei tale!
Este posibil să trebuiească să regândești structura personalului. Dacă este așa îți recomandăm să iei legătura cu biroul Performia pentru o consultație mai extinsă.

Simți nevoia unei restructurări de personal? Dacă ai nevoie de ajutor, apasă aici:

4. Monitorizare

Evenimentele perioadelor excepționale depășesc capacitatea de influențare a companiei tale. În schimb acestea sunt cele mai bune momente pentru regândirea și eficientizarea regulamentelor interne.

Pentru foarte multe companii, lucrul de acasă reprezintă o noutate absolută.

Trebuie să ai un sistem integrat cu ajutorul căruia poți măsura producția colegilor care lucrează din home office, și un cadru unic prin care ei pot trimite rapoarte. Aceștia nu trebuie să se simtă izolați de restul echipei, dar nici să creadă că munca de acasă implică mai puțină responsabilitate sau control mai lejer.

Vrei să aflii mai multe despre controlul salariaților, în special a celor care lucrează din home office? Apasă aici:

5. Recrutare

Este foarte probabil ca în aceste perioade instabile oamenii de calitate să rămână fără un loc de muncă. Ar fi păcat să îi ratezi, deoarece ei pot aduce un avânt nesperat în compania ta. 

Cu siguranță vom asista din nou la schimbarea pieței forței de muncă. Numărul celor aflați în căutarea unui loc de muncă va crește și lucrurile se vor reașeza din nou pe făgașul normal. 

Mai mulți candidați înseamnă mai multe posibilități de alegere. 

– Cine este candidatul bun? 

– Cine va fi capabil să demonstreze pe termen lung perfomanțele pe care ți le prezintă la interviu?

– Care candidat se va putea integra în echipa funcțională pe care o ai deja?

Un lucru este sigur: oamenii valoroși vor să aparțină de echipe puternice. Pentru ca și tu să îți mărești echipa cu oameni valoroși, trebuie să fi capabil  să selectezi și să îi menții pe cei mai productivi. Dar cum să îți dai seama care sunt aceștia?

Acesta este domeniul de expertiză al Performiei!

Dacă ai nevoie de sfaturi, de ajutor în găsirea oamenilor valoroși, sau îți dorești să înveți chiar tu procesul eficient pentru găsirea acestor oameni apasă aici:

Cel mai important este să ai inițiativă, să rămâi proactiv, indiferent de ce s-ar întâmpla! Acest lucru trebuie să fie văzut de clienți, de furnizori și de echipa ta. Chiar dacă uneori poate fi greu, trebuie să faci asta!

Szathmáry Zsolt

Performia Romania

CHECKLIST PENTRU DEMARAREA ACTIVITĂȚII DIN HOME OFFICE

Pentru acces

sau